Reklama

Ile zarabia Google

Ile zarabia Google?

20 października 2000 roku wyszukiwarka Google uruchomiła nową usługę – AdWords. System reklamowy przeznaczony dla firm i osób prywatnych, które mogą w ten sposób promować swoją działalność, dzięki linkom sponsorowanym wyświetlającym się w wynikach wyszukiwarki Google. Reklama pojawia się również na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Obecnie to najpopularniejsza forma reklamy na świecie. Amerykańska korporacja zarabia dzięki niej ponad 10 miliardów dolarów miesięcznie.

„Nowy ład” będzie mieć imię Google.

I będzie zarabiała coraz więcej. Tylko w drugim kwartale ubiegłego roku przychody amerykańskiej spółki Alphabet, będącej właścicielem wyszukiwarki Google sięgnęły prawie 40 miliardów dolarów. To trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Obecna sytuacja gospodarcza i zamieszanie z koronawirusem może nie tylko nie zaszkodzić Amerykanom, ale nawet wywindować ich przychody jeszcze wyżej. Rynek reklamy internetowej rośnie jak na drożdżach. Zamknięci w swoich czterech ścianach ludzie – w obawie przed niewidzialnym wirusem – jeszcze chętniej zamawiają produkty i usługi przez internet. Najbliższe miesiące pokażą jak to „nowe gospodarcze otwarcie” zmieni zwyczaje zakupowe na świecie. Google zaciera ręce.

Giełda nie może się mylić.

O rosnącej pozycji Google świadczą chociażby wieści z giełdy. Spółka Alphabet od połowy marca 2020 roku dziennie notuje nawet 4% zyski. Oczywiście od początku lutego akcje Amerykanów gwałtownie poszybowały w dół, ale zaglądając do historii kryzysu z 2008 roku za chwilę ponownie urosną do rekordowych poziomów. Wówczas ceny akcji wzrosły dwukrotnie ze 155 dolarów do 300 dolarów po upływie roku. Co to oznacza dla Google Ads? Kolejne pieniądze. Wall Street doskonale potrafi wyczuć panujące trendy. Oczywiście będzie to też zależało od dalszych losów światowej gospodarki.

Zmiany, zmiany.

Jako Virtual Services dostrzegamy nadchodzące zmiany. Większość reklamowanych przez nas klientów specjalizujących się w sprzedaży w sieci swoich towarów i usług, dzięki usłudze Google Ads dynamicznie zwiększają swoje przychody. Nie dotyczy to wszystkich i wiele zależy od branży, ale – jak zwykle – czas pokaże czy trend i w ich przypadku za chwilę się nie odwróci. Tymczasem koszty reklamy Google utrzymują się na podobnym poziomie. Nie uwzględniam tu tych obecnie najbardziej „popularnych” jak np. „sklep spożywczy on-line”. To jasne, że reklamowanie się na te hasła stało się dużo kosztowniejsze. Podobnie „nauka języka on-line”. Naszym zdaniem, zdaniem Virtual Services, nadal są jednak tysiące haseł, które wciąż czekają na odkrycie i podbój sieci po rozsądnych cenach.

Autor: Virtual Services